3 Augusti 2012

Det här med flytten har inte riktigt sjunkigt in än. Jag SKA flytta. Jag är överlycklig och exalterad och helt ivrig. Nu nu nu! Nej, en månad, exakt en månad till tillträde just nu. Om vi inte ändrar? Hinner vi ändra? Hinner jag bli medlem tidigare? Nu nu nu!

Idag har jag i alla fall varit ute och shoppat. Tror jag snart har ett helt hem ipackat i garaget. Kanske ska ta och flytta ut dit sålänge? Skämt åsido, i garaget står redan inpackat en soffa, soffbord, tv-bänk, köksbord, fyra stolar, kuddar till Nattis, lite tavlor, och en massa köksartiklar (allt ifrån kastruller till glas, bestik, tallrikar och slever. Ja, massvis!). Dessutom kan man hitta några taklampor, en bokhylla samt en byrå. De tar jag med mig ifall jag behöver dem.

Idag utökade jag mitt lager med en matta att ha under soffbordet. En såndär mysig "långhårig" matta! En matta att ha under köksbordet. Eller kan jag kalla det köksbord? Bordet kommer ju stå i vardagsrummet? Matsalsbord? Jaja, ni fattar vad jag menar. Införskaffade också två soffkuddar, två gardinlängder (x2 av varje) till vardagsrummet, två badrumsmattor och en dörrmatta. Dessutom köpte jag också en dammsugare, så nu har jag det med!

Det enda jag vet att jag saknar nu är ett fåtal köksartiklar, grejer som potatisskalare, konservöppnare och skärbrädor bland annat, en taklampa till sovrummet eftersom jag kommer ta min sovrumslampa in i vardagsrummet när jag flyttar samt en skohylla eller ett skoskåp till hallen. Det är det enda jag saknar av det viktigaste grejerna. Självklart är det massa mer jag inte har, och som jag kommer införskaffa varteftersom, men det viktigaste för att överleva (utan att försvåra livet, alltså, haha!) finns klart.

Åh, livet är så underbart och jag har massor av planer på hur jag vill ändra om i framtiden. Men pengarna säger stopp där just nu, så får spara och göra lite varteftersom :) Det enda som skulle förbättra det hela är om Antti skulle flytta in med mig, men blir lite lång pendling till skolan då tror jag ;)

Nu ska jag sova, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0