17 augusti 2012

Igår och idag pratade jag med fastighetsbyrån, där min mäklare jobbar. Skit-försäkringskassan betalar inte ut septembers bostadsbidrag till mig om det inte står 1/9 på kontraktet (eller tidigare), trots att 1/9 är en lördag och jag får tillträde 3/9. "Så är systemet" säger dem. Så jag ringde min mäklare och frågade om det finns möjlighet att flytta tillträdet till 31/8 istället, så jag kan ta bostadsbidrag, för jag bor ju fan hela månaden där i princip. Har fortfarande inte hört något ifrån föreningen så hon skulle se om de kunde skynda på med mitt medlemsskap och sen skulle hon återkomma.

Idag så ringde en assistent från Fastighetsbyrån och sa att hon pratat med föreningen. Egentligen är det vice-ordförande som kollar medlemsskap men han hade semester så ordförande skulle kolla istället och återkomma i början av nästa vecka. Ååååh, insåg precis att om jag får tidigareflytta flytten så är det exakt 2 veckor kvar! Och annars är det 2 veckor och 3 dagar! Spännande så in i norden!

Börjat planera inför Nathalies födelsedag också. Idag är hon 11 månader exakt! Jag kan inte fatta att hon är ett helt år om bara en månad! Att det var ett helt år sedan hon låg i magen fortfarande, tiden går så snabbt! För ett år sedan hade jag åkt hem ifrån Finland för drygt 2 veckor sen eftersom jag inte fick resa när det var mindre än 4 veckor kvar till beräknat. Dock var ju Nathalie lite envis och ville stanna i magen längre än så, men ja. För ett år sen var jag helt nervös och ivrig, för då var det bara 2 veckor (+1 dag) kvar till beräknad förlossning!

Tiden går nästan för snabbt. Snart har vi lägenhet i alla fall och bjuder hem folk för att fira lilla tjejens stora dag! Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0