11 augusti 2012

Igår kom Joss över hit efter hennes jobb och så åt vi Ben and Jerry och kollade på några avsnitt av Spartacus - Blood and Sand. Ganska bra serie än så länge, så den fortsätter jag nog med ett tag. Sen sov hon över och så åkte vi och shoppade lite på IKEA åt mig. Tänker inte räkna upp vad jag handlade för det är för mycket grejer, kan säga att jag spenderade drygt 500:- på köksartiklar (mestadels) så förstår ni hur mycket grejer det är, haha. Sedan åkte vi hem till Joss pappa och tog en fika där. Nattis var slut efter en dag fylld av massa shopping och fika, stackarn ville ju inte sova i vagnen på IKEA (det är ju för roligt!) så hon slocknade i bilen, sötnosen.

Förutom roligheter så blir jag galen. Tavlor är så sjukt dyra att köpa, vilket gör mig väldigt sugen på att införskaffa lite färg och några dukar och måla min egen tavla till lägenheten. Men min hjärna är fylld av massa bilder. Ska ge er några exempel och sedan förklara problemet i det hela.

Såhär ser min hjärna ut. Så vad är problemet? Jo, för det första vet jag inte om jag vill ha någon abstrakt bild, eller en 'verklig' bild. Båda ser ju bra ut på sitt sätt! Sen vill jag absolut har en delad tavla, alltså flera tavlor som hör ihop, men jag vet inte om jag vill ha 3 (eller hur många man nu än tar) tavlor som är samma storlek, eller om man ska ha flera olika storlekar på dem. Dessutom vet jag inte om jag vill ha tavlor som bara passar ihop och som har något gemensamt, eller om jag vill ha "en" tavlor delad på flera, alltså att det fortsätter ut på nästa duk (som trädet där grenarna är sammankopplade). Dessutom måste tavlorna passa in i de rum de ska sitta i. Mitt sovrum är vitt, ek och grönt, medan mitt vardagsrum kommer bli svart, vitt och plommon/lila. Så förslagsvis skulle en tavla till sovrummet kunna vara grön, medan vardagsrummet skulle kunna få en plommonfärgad tavla, eller en vit/svart. Eller en vit/svart/plommon. Åh, jag blir galen. Dessutom har jag ändå inte råd med färg/tavlor åtminstone innan jag får lönen.

Ni läsare får gärna hjälpa till och säga era åsikter om tavlorna, vad vore snyggt enligt er?


Idag har jag dessutom snott till mig tre kokböcker av mamma, varav två är från viktväktarna. Jag har nämligen bestämt mig att när jag flyttar ska jag försöka äta bra och sluta med allt onyttigt. Vad innebär det här då?
  • Glass, godis, kakor, snacks mm är 'förbjudet'. Nej, jag kommer inte sluta helt, visst kommer det hända ibland. Men både min kropp och min ekonomi säger nej åt det allt för ofta. Förhoppningsvis kommer pauserna att göra mig mindre sugen och inte vilja ha det ändå.
  • Läsk ska inte hem. Fredagsmys blir att slösa pengar på bubbelvatten med smak. Annars blir det vanligt vatten på normala dagar och mjölk till frukost/eventuellt till middag någon gång.
  • Grönsaker och frukt är big yesyes! Blir jag sugen ska det absolut finnas någon nyttighet att gnaga på. Ska inte behöva gå till skafferiet och ta mig en kaka.
  • Dessutom ska grönsaker vara en del av min lunch/middag. Grönsaker är bra. Grönsaker är nyttigt. Grönsaker ser trevligare ut på tallriken än tråkig mat. Grönsaker är bra helt enkelt!
  • Dessutom kommer jag försöka åka iväg till gymmet några dagar i veckan, då jag får in Nathalie på dagis. Hoppas på åtminstone 3 gånger i veckan, men det beror lite på dagisplats och hur mycket tid jag får. När jag skaffar jobb kommer jag dessutom inte kunna åka till gymmet, så detta är en liten extrapunkt som fungerar medan jag är arbetslös. Som ett extra plus kommer jag cykla till gymmet, gymma och sen cykla hem (tar 30-40 min att cykla).

Mina förhoppningar är alltså att jag ska förlora lite extrakilon när jag flyttar. Fördelen är att jag själv får handla allt, så har jag bestämt mig för att äta nyttigt kommer det inte helt plötsligt ligga en chipspåse i skafferiet som frestar mig.

Oj, nu vart klockan ganska mycket efter att ha skrivit av mig om allting. Ska nog kolla på ett till avsnitt av Spartacus innan jag går och lägger mig. Godnatt och kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0