Jobbigaste med att vara gravid/på övertid?

Vet ni vad det jobbigaste är? Det är faktiskt inte det faktum att det är på övertid. Alla säger hela tiden att det är så synd om mig som går över tiden. Jag är van vid magen, och jag fick ju veta direkt att 2 veckor +- är inom det normala, så för mig är det inte så synd om mig bara för att jag går över. Det är inte jobbigare direkt. Det jobbiga med det hela är alla människor runt omkring. Alla som kommer med sina kommentarer om hur tråkigt det är att jag måste gå över, alla frågor om hur jag känner mig, om jag känt något ännu, när bebisen kommer. Förlåt, det är jättekul att folk bryr sig, inte det jag menar, men det finns en gräns. Om jag sitter på facebook och inom 20 minuter så har 4 personer frågat mig i princip samma frågor, då blir det lite drygt. Bebisen har inte kommit och den kommer inte snabbare för att folk frågar mig varje dag när den kommer. Jag vet lika lite som alla andra i det ämnet, tyvärr. Den kommer när den kommer liksom. Och jag är ganska så säker på att om jag sitter på facebook och det inte finns någon statusuppdatering om bebisen, så är det i princip med 100% säkerhet att den INTE kommit. Hade den kommit så hade det nog blivit en update där relativt snabbt, och om den är på gång så kan jag lova er att jag inte heller sitter på facebook över huvud taget.

Sammanfattning; Fråga mig inte mer saker, tack. Haha,  jag låter som en bitch, men jag orkar inte svara på samma frågor varje dag ifrån i princip samma personer  hela tiden! Ni kommer få veta när bebisen kommit, jag lovar. Jag tror nog t.o.m att det blir ett mobilinlägg på facebook ifrån avdelningen, så snabbt kommer ni få veta.

Så, nu har jag klagat färdigt, kram på er där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0