Ingen bebis!

Nä, som sagt, ingen bebis än, haha. Efter 3 timmar med regelbundna värkar på 3-5 minuter började de avstanna och bli längre emellan, 7-10 minuter, tills de dog ut helt ett tag i princip. Runt 14 tiden kom de mer regelbundet igen, med 7-10 minuter och sedan blev de närmare och närmare. Vid 20 orkade jag inte längre (då kom de med ungefär 5 minuters mellanrum) så jag ringde förlossningen och hörde hur de tyckte jag skulle göra eftersom de kändes som min rygg skulle gå av vid varje värk, jag gick framåtböjd som Ringaren i Notre Dame. Hon sa att det lät som det var pågång så jag kunde komma upp när jag kände att 'Nu behöver jag mer hjälp'. Så vi stannade hemma i nästan en timme till, mamma kollade på Robinsson och i en reklam tog vi oss iväg till förlossningsavdelningen strax innan 21.

Där kopplade hon på mig på CTG kurvan igen för att mäta alla olika värden. Bebisens hjärtljud var fint som vanligt, och sammandragningarna uppgick till 83 i maxpunkt, som ni kommer ihåg var det 39 sist när jag inte kände något alls, haha. Men nu kände jag av dem fram på magen runt ~35 och sen började de övergå till ryggen när de blev högre. Usch! De kom i alla fall med jämna mellanrum och alla andra värden såg som sagt bra ut, så hon kopplade loss mig ifrån kurvan och klämde på magen för att se hur bebisen låg. Det var tydligen väldigt viktigt, och tydligen så har jag en groda där inne för den låg inte alls som hon trodde när hon hade frågat mig vart den sparkar mest, haha! Hon chansade på den andra sidan, men icke :) Så det är en liten groda i min mage, haha! Sen kände hon huvudet för att vara helt säker på att den var fixerad, som den var också. Efter det kände hon efter om jag var öppen någonting, så in med fingrarna där nere och peta, kändes lite.. annorlunda, haha. Är liksom van vid att om någon kör in fingrarna så är det av lite andra anledningar och det är iaf inte en annan tjej som gör det ;) Var i alla fall öppen 4 cm och hon sa åt mig att jag skulle få stanna ett litet tag så får vi se om det händer något.

Så vi tog en kopp varm choklad/kaffe och kollade lite på tv och sedan började vi vanka i korridoren, men vi hann inte vanka länge förens hon säger åt mig att jag verkar ju inte ha så ont ändå, så hon tyckte det bästa nog var att ge en sovdos och skicka hem mig, så får jag komma imorgon istället, utvilad. Så jag fick ½ värkstillande tablett, 2 smärtstillande och 1 sömntablett, och så fick jag åka hem. Åh, vad härligt det var för ryggen, smärtan bara försvann! Sov underbart skönt också, även fast jag kände mig lite "orolig" över sömntablett, en tablett ska ju inte bestämma när och hur länge jag ska sova liksom, haha :)

Nu är enda problemet att jag inte känner värkarna än, vet inte om det fortfarande är smärtstillande som ligger i eller om de "dött ut" under natten, vilket de inte skulle enligt henne. Men jag tror bara det är smärtstillande, för jag börjar känna det mer och mer i magen, och det är där det börjar innan den sprider sig till ryggen, så vi får väl hoppas. Om det inte kommer igång igen så har jag ändå överburenskontroll klockan 12 eftersom det nu har gått 42 hela veckor.

Så ja, blir väl förhoppningsvis bebis idag, men man vet ju aldrig :) Hör i alla fall av mig så fort jag har mer information, haha :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0