Hemma

Ja, som ni nog misstänkt så gick det lite för snabbt, så jag är hemma utan bebis - än så länge. På förlossningsavdelningen var blodtrycket helt normalt, under trycket låg på 80 någonting, inte alls 97 som tidigare idag (de testade 3 gånger vid 2 olika tillfällen för säkerhets skull). Äggvita/protein fanns heller inte i urinen, så ingen havandeskapsförgiftning. Däremot fanns det lite vita blodkroppar i urinen, så kunde vara en urinvägsinfektion på gång sa hon, men det skulle hon återkomma med på onsdag eller torsdag om jag behöver "behandlas" emot det.

Fick sitta/ligga med en sån där CTG grej på magen i drygt en halvtimme för att mäta att allt var bra, om den gick över 20 så var det tydligen en sammandragning - fast det kunde även vara att jag skrattade eller att bebisen rörde sig. Och min gick upp till 39 ett antal gånger, fastän jag var helt tyst och stilla och jag inte kände bebisrörelser! Men jag kände heller ingen sammandragning? Mysko. Och de kom med jämna mellanrum också, så mamma tror det ändå börjat lite smått, och det ska det väl ha gjort, med tanke på att jag är i vecka 41 nu, haha.

Så nä, ingen bebis än så länge, jag får helt enkelt vara barnlös ett litet tag till! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0