Could today be 'the day'?

Andas, andas, andas. Det är så jag klarar smärtan just nu, haha. Och ryggen, den känns som den ska gå av på mitten varje gång. Har klockat i 2 timmar nu (sen jag vaknade) och värkarna kommer med 3-5 minuters mellanrum och varar ungefär 40 sekunder (min iPhone app har en average som säger 42 sekunder och 4:05 minuter mellan). Pappret säger att man haft regelbundna värkar (check) med ungefär 3-5 minuters mellanrum (check) som varar 45-60 sekunder (nästan check?) i minst några timmar, eftersom förstföderskor tar längre tid. Men hur länge ska man vänta hemma?

Det började igår eftermiddag med mensvärksliknande smärta, dock var den inte allt för regelbunden (en del var 5 minuter emellan, andra tog över 15 minuter, smärtan tillochmed försvann helt för en timme medan vi handlade), samt blodblandade flytningar (som nu övergått till svagt svagt rosa flytningar). Kunde sova utan problem, så de har inte varit jobbiga värkar under natten (vaknade två gånger för toapaus och då kände jag fortfarande värkar). Sen strax innan 7 så blev de jobbigare så jag inte kunde somna om, då började jag klocka istället. 

Kan ju säga att bebisen tog sin tid oavsett om det blir idag eller inte, jag skulle ju ringa förlossningen imorgon om inget hade hänt. Fast jag är tacksam att det har börjat, för vill inte bli igångsatt.

Well, vi får väl se, sjukhus blir det nog relativt snart kan jag tänka mig (om de inte vara lägger av randomly), men vi får se hur lång tid bebisen tar att kika ut också :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande :D

2011-09-15 @ 19:45:17
URL: http://jossjoseph.blogg.se/
Postat av: Sara

Det dog först D: Hahah! Men nu börjar det komma igång regelbundet igen, så vi får väl se, min rygg dödar mig iaf :p

2011-09-15 @ 19:45:57
URL: http://ziippiity.blogg.se/eng

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0