Plugg, plugg, plugg

Hej! Just nu så ligger Nathalie och sover i soffan bredvid mig, var en sjukt skön kväll/natt igår faktiskt då hon sov i 12 timmar i natt, från ungefär 18:30 till 6:30. Så jag fick lite tid för mig själv, annars brukar hon ju somna runt 21-22 någongång och då går ju jag och lägger mig inte allt för mycket senare.

Dock så blir det mycket plugg nu under dagarna, varje gång hon sover i princip. Från och med nästa vecka har jag en muntlig presentation varje vecka i 4 veckor med finskan, utöver det har jag också två inlämningsuppgifter att skriva plus att jag har en tentamen i finska i början av december. Så det blir mycket finska nu under dagarna, vill ju inte misslyckas med övningarna. Utöver det borde jag också börja på min 3D-uppgift, ska modellera mitt hus utifrån samt vardagsrummet. Men känner att finskan går lite före just nu då det är närmare till finskan ska vara inne än 3D-uppgiften, dock tar nog 3D längre tid.

Men men, nog pratat om mina studier. Igår var vi och hälsade på pappas gamla jobbarkompis, åkte dit med Nathalie så de fick se henne, sen så fick vi en massa prylar åt henne ifrån dem, deras son är drygt 3 år tror jag det var, och de har inte planerat att skaffa några fler barn, så de gav bort sina grejer till mig. Mycket trevligt och välkommet! Dock är de mesta av kläderna runt storlek 100, men det sparar jag ju bara tills dess, det är bra att ha sen ju! Och sen lite leksaker och böcker. Fick även en ny matstol därifrån som man spänner fast direkt på bordet, den är lite bättre för henne just nu eftersom hon spänner fast benen och man knappt får upp henne i den hårda plaststolen vi hade innan. Så nu sitter hon med under middagen när vi äter och har det mysigt :)

Nä, nu får jag återgå till finskan, vi hörs! Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0