Uppsamlingsdag

Idag var det en såndär roooolig uppsamlingsdag i skolan. Det betyder att alla som har IG-varning, ligger efter i något, eller bara allmänt har någon uppgift att göra ska sitta i skolan och göra den. Så mina "två lektioner, börja 10:05 och sluta 13:40" blev till "en lektion, en uppsamling, börja 10:05, sluta 16:00" :( Iförsig så smet vi iväg vid 15:40 eftersom läraren sa okej.

Så idag har jag varit duktig. Jag kunde komplettera lite uppgifter i datorkommunikationen för att nå VG istället för G. Så det gjorde jag! Var lite olika grejer, såsom ping, tracert, FTP där jag bara skulle berätta ännu en gång, lite mer detaljerat hur de fungerar och vad de används för osv. Sen har jag OSI-modellen kvar att förklara för honom, samt att jag ska uppdatera lite information på en gammal uppgift om internets historia samt "bygga upp" ett företagsnät med hjälp av lite termer som han ger mig (har inte fått dem än). Förhoppningsvis har han termerna imorgon och jag kan göra klart uppgifterna imorgon också, då har jag både kompletterat upp mig till VG, men även fått två lektioner strukna ifrån mitt schema. Me like!

För övrigt är det sjukt varmt, igen, och jag dör fast jag går i linne, haha.

Jag kom just på att barnet kommer få en rolig blandning av språk. Tänk er bebisspråk som redan kan vara lite svårt att förstå. Lägg in lite finska i det bebisspråket, och toppa med engelska. För det är vad bebisen kommer få höra, hela tiden! Jag kommer såklart prata svenska, Antti säger att han ska prata finska med den, och jag och Antti kör ju engelska med varandra. Spännande, haha.

Aja, nu ska jag äta lite, och sen ska jag försöka beta av något annat på min "plugg-lista" innan det blir WoW ikväll. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0