Helgen

Min finne har varit hos mig sen i fredags, myspys. Så vi har kollat på massa film och mest slappat. I Söndags gick vi upp klockan 5 (!) på morgonen. Galna? Jo, kanske lite, men vi skulle ut med pappa och fiska. Så strax efter halv 6 åkte vi iväg hemifrån. Ungefär 40 minuters bilresa och 10-15 minuters promenad senare var vi vid den lilla sjön. Helt lugnt, svalt och mysigt. Fast ganska dött på sjön, de sa att de hade släppt i ny fisk men vi såg i princip ingen fisk alls, och fick bara upp två stycken, pappa fick en och Antti fick en, jag fick ingen alls, orättvist! Hade en fisk på, men han hoppade upp över ytan och lossnade från kroken..

Stod där i några timmar och var nog hemma till runt 12. Jag fick köra oss hem, hela vägen. Det gick bra, fast vägen var ju ganska enkel då det oftast var rak-sträcka i 100 km/h, hela vägen typ. Haha.

För övrigt denna vecka så blir det riskutbildning 2 för körkortet, alltså halka, på torsdag. Hör Gren säga "det är bara en stor lek Sara, du kommer svänga runt och bara leka runt", ungefär. Jag vill faktiskt inte det. Jag ser inte hela grejen med att köra bil som en lek. Jag ska ha barn som ska åka med i bilen, i princip direkt efter att jag får körkort (Inte direkt, för jag har gjort en plan för att ha körkortet innan Juni är slut, men i September kommer det att åka någon med mig liksom..). Jag är inte intresserad av att "verkligen testa halkan" och köra runt med gasen i botten på halkbanan. Jag ser inte det roliga i det, kalla mig tråkig om ni vill.

Just nu sitter jag på matematiklektionen, har genomgång på allting för nationella i C-kursen. Hon har fyllt hela Whiteboarden nu, och vi är fortfarande bara på kapitel 1. Känns som det blir en lång lektion. Nu ska jag iaf lägga full fokus på att lyssna.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0