Inte längre en studerande

Ja, då var man "arbetslös" eller vad folk nu kallar det, haha. Själv ser jag fortfarande sommaren som ett sommarlov och inte bara sommar, och sen blir jag ju mammaledig, så vet inte om jag skulle se mig själv som arbetslös, än iaf :)

Dagen var helt okay även om jag var lite emot den. Först fick vi våra betyg och lite stipendium och sånt, sedan så blev det foto klassvis följt av snittar och (alkoholfri!) cider till alla studenten, haha. Så sprang vi ut, mamma, pappa, farmor och farfar stod och väntade på mig, och de hade ett jättefint plank.. Haha, ni får väl se en bild senare när jag lagt in på datorn, så kan ni få skratta också :)

Därefter fick vi vänta en timme (!) extra innan vårat flak kom, cp snubbe som körde ju, men men. Sen körde vi runt nästan till 2 och sen så stack alla mot sitt håll. Jag mötte mamma, pappa och Marcus (min bror) på Mongolian Restaurant och så åt vi lunch där, sen stack vi hem och fixade för middagen och när gästerna skulle komma igen :) Så jag gjorde fler cupcakes, dock inte lika fina för den frostingen var svår att få jämn, men de gick åt ändå, så de var väl goda. Sedan gjorde jag en tårta också, med hallonmousse och vitchokladmousse fyllning (därav vitchokladfrosting och hallonfrosting på mina cupcakes, dem matchade!), toppat med lite grädde runt omkring för att kunna fästa den hemmagjorda sockerpastan som skulle vara runt omkring :) Glömde dock ta ett kort innan, men har ett kort när det är en liten bit kvar, så ni kan få se ungefär hur den såg ut uppepå, samt inuti. Den gick också åt, och de sa att den var god, så kanske ska baka fler gånger? :)

Iaf så kom min farmor och farfar tillbaka runt 6, strax efteråt kom min faster, hennes man och mina två kusiner. Sedan kom ett av grannparen över som min mamma hade bjudit in och som jag inte först visste ens skulle komma över. Och sist kom ett till grannpar som mamma bjöd över eftersom de hade gett mig en studentpresent tidigare så hon tyckte de kunde få vara med också :) Så vi var ett gäng där iaf och åt italiensk-inspererad mat och hade det mysigt!

Nu ska jag gå och slänga mig i poolen med mamma tror jag, om hon fortfarande ligger där, sen blir det bil-teori så det skriker om det, måste klara av den! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0