Finland imorgon <3

Imorgon bär det av till Finland igen, det blir min sista resa innan bebisen tittar ut :) Sen får jag ju inte resa mer för allas regler, så blir att bara vara hemma därefter. Men kommer i alla fall att stanna i Finland i 2½ vecka, mys! Så nu har jag varit duktig och skrivit ut alla papper, egentligen tror jag inte ens att jag behöver skriva ut dem utan bara behöver själva bokningsnumret till alla grejerna, men kändes säkrast att skriva ut, i fall att liksom. Måste packa klart också, har inte orkat gjort det, eller egentligen ska jag snarare packa OM. Jag har inte packat upp sen Tyskland för de mesta hann jag inte ens använda, så jag måste bara kolla igenom, packa lite nya underkläder och packa om det som tvättades osv. Sen så är det klart också.



Imorgon går bussen 10:35, ska bli lite nervöst att flyga själv faktiskt! Så tar Swebus enda till Arlanda, så har jag 1 timme och 35 minuter på mig att gå vilse innan flyget går, haha. Kändes bättre än att bara ha 50 minuter, eftersom jag ska vara incheckad 40 minuter innan avgång och man vet ju aldrig med bussarna liksom, även om de är "flygbussarna". Sen åker mitt plan 13:40 och jag är framme 15:35 (lokala tider). Ska bli så mys att för en gångs skull komma fram nästan direkt efter man åkt! Nu tar det ganska exakt 5 timmar + tiden det tar att hämta väskan, istället för 1 timme tåg, 11 timmar båt, 2 timmar tåg igen.. Plus all väntetid däremellan! Så det ska bli skönt att bara åka och sen vara framme direkt! :)



Jag har glömt att nämna det också, men vi har varit hundvakt nu i ett par dagar. En jättesöt liten cockerspaniel-kille som heter Max. Han har sprungit runt här nu i 2 dagar tror jag, 3 om man räknar idag, och ikväll ska han hem till sig igen - Vilket är jättelångt bort eftersom det är grannens hund :) Däremot har han lite kontrollbehov i princip och ska ALLTID veta vart alla är, haha! Han kom ner till mig halv 6 på morgongen t.ex. för att kontrollera att jag var där jag skulle vara, haha :) Sen så ser han alltid så ledsen ut, de har ju väldigt hängande ögon så de ser ledsna ut oavsett vad! Åh, han är så söt!

Nu ska jag nog fixa min packning så jag har den klart, känns som att jag inte har allt för mycket tid att använda mig av :) Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0