Julen | Sno bilder?!

Alltså, jag blir galen. Kan folk låta bli att "sno" mina bilder? Bara för att jag lägger ut det på facebook betyder inte att jag vill, eller tycker att det är okej, att folk delar det vidare på sin facebook eller att de sparar bilderna och skriver ut dem! Det är ändå mina bilder, mina personliga bilder, oftast på Nathalie, och vafan ska folk då "sno" dem för?! Åh, vad förbannad jag blir rent utsagt! Ska man behöva blockera folk ifrån sin facebook eller rent av sluta att lägga ut bilder på Nathalie bara för att folk beter sig så? Nä, fyfan helt enkelt! Jag har behövt radera två bilder av henne bara för att bli av med "... har delat din bild" redan, och ändå fortsätter personen? Ursäkta språket, men har människan något fel i skallen?



Lite roligare saker är väl ändå julen! Nathalie's första jul ju. De flesta av mina släktingar har gjort så att de har gett henne pengar istället då det inte är något hon behöver ännu, så har jag "bidrag" till större inköp senare, det blir väl säkert en lära-gå-vagn eller en gå-stol eller något annat lite dyrare senare. Men just nu är ju det mesta som går att ta tag i roligt, så leksaker behöver hon ju faktiskt inte fler utav. Utöver pengar fick hon såna där ringar som man ska stapla på en pinne (större nertill och sen mindre och mindre ringar) av mina föräldrar, två bandyklubbor av min bror (han spelar ju innebandy, så självklart ska ju hans systerdotter också spela det när hon väl kan ;) och en söt liten apa av min kusin Sophie (2½ år tror jag hon är, så apan var väl egentligen ifrån min moster, haha!). Apan försökte hon äta upp direkt, haha, allting ska in i munnen just nu enligt henne. Sötis!

Själv så fick jag en del födelsedagspengar ifrån mammas släkt (de bor ju i Nyköping så de kommer inte upp i början av december OCKSÅ, utan jag får vänta), bra köksgrejer (mixer, el-visp och brödrost, sådant man kommer behöva införskaffa när man flyttar annars ju), sängkläder, hörlurar (mina gamla började glappa), cam (har lånat Marcus cam tidigare, haha!), en ny STOR handväska (superbra eftersom jag envisas med att ha blöjor mm. i handväskan istället för att ha en skötväska OCKSÅ), ny tröja, biokort och lite annat smått och gott.

Presenterna är väl kul att få, men det bästa är faktiskt att vara tillsammans, ha det mysigt och bara få vara liksom! Nästa jul blir nog ännu bättre eftersom Nathalie faktiskt kan öppna julklapparna själv då (med lite hjälp eventuellt) så det ska bli så otroligt mysigt att fira jul nästa år! Då får nog morfar vara tomte ;)!

Nä, nu ska jag gå och lägga mig, blir en TIDIG morgon imorgon, men var tvungen att se så att timersarna till mina akvarium fungerar först, de var satta på 22.00, och det blev nyss mörkt bakom mig :) Så godnatt där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0