v.40

Du är på dag 274 av 280. (97,9%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 0 fulla dagar (v39+0).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 1 sep 2011
Du har 6 dagar kvar till beräknad förlossning.

Ja, 6 dagar kvar, vad kan man säga? På torsdag så är det sagt liksom. Och det känns som en evighet, haha. Men men, jag är ganska inställd på att gå över tiden, det är ju trots allt det vanligaste med första graviditeten och då förväntar jag mig inte så mycket nästa vecka, så ja. Över tiden it is! Även fast jag hoppas att det INTE blir så :) Men bebisens val, tyvärr.

Var hos barnmorskan idag också, magens mått ligger som vanligt precis över mittenkurvan (eller Svensson-kurvan) som hon kallade det, huvudet är helt fixerat, normala hjärtljud och fostret är fortfarande aktivt (Den sparkade massor när hon kände runt :). Så ja, bara att vänta och se nu, nästa barnmorskemöte är bokat 5:e men förhoppningsvis behöver jag inte gå då, haha.

Kram där ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0