Bakning

Nu har jag gjort lite "nytta" idag och bakat :) Det är så sjukt mysigt att bara hålla på och baka, och så har man något att göra dessa dagar då det inte finns så mycket annat också. Mina dagar går ju inte direkt i någon bra speed när man bara sitter och väntar på att den lille bebisen ska titta ut, och Antti har börjat universitetet nu, så han är inte online för att underhålla mig heller! Så bakning som underhållning var mer än välkommet :)

Dagen började med att jag var tvungen att handla lite till baket, sedan blev det en daim-kladdkaka och medan den var i ugnen så åt jag och min broder lappskojs, haha! Efter det blev det mer bak med kokostosca-kaka. Dock är våran ugn helt cp, kakan skulle vara inne 20-30 minuter och redan efter 15 började jag fundera på att ta ut den, men lät den vara inne någon minut till, och då var den nästan bränd :s Sen skulle kokostoscan på, och den skulle in igen i 10 minuter, efter 5 fick jag ta ut den. Så jag hoppas den är okay ändå, ville ju inte bränna den men sen så börjar man fundera på om den verkligen var klar då? Men kanten smakade helt okay förutom den lite brända smaken (Kanterna blev brända) så mitten av den lär ju gå att äta? Haha.

Egentligen var tanken att jag skulle baka havredubletter också, men min lilla mor hade inte köpt alla ingredienser och jag orkar inte åka till affären IGEN, så jag bakar dem senare. Anledningen till hela bakningen är ju att min mormor, hennes sambo och min moster samt hennes ena barn kommer förbi i helgen, så måste ju ha något att bjuda på :) Tyvärr (eller tack och lov? :) är ju både jag och mamma bak-o-maner, så det blir en hel del gott i helgen att bjuda på, haha. Skriver mer om det senare. Nu ska jag planera morgondagen med Joss, verkar som att hon tittar förbi, trevlans!

Ha det bra där ute, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0