Min bror är så himla duktig!

Måste bara få skryta lite smått, blir så himla stolt över min bror! Sist jag nämnde honom var han ju påväg till Umeå med mina föräldrar och skulle spela länslags-SM, ett år för tidigt, som lagkapten. Bara det är duktigt. Men när han får hem ett kuvert från Svenska Innebandyförbundet, då jävlar!

Svenska Innebandyförbundet tar varje år ut 44 herrar som blir inbjudna till Landslags (ja, LANDS!) utvecklingslägret. I år tar det ut herrar födda 94. Av dessa 44 herrar så kommer 22 att bli uttagna till Svenska Landslags Ungdomstrupp och representera Sverige i VM (Som kommer vara i Tjeckien denna gång, de varierar lite). Att komma med som en av dessa 44 är otroligt svårt. Att göra som min bror, och komma med ETT ÅR FÖRTIDIGT, det finns knappt! Men han lyckades! Förbundskaptenen tyckte han var så bra i Umeå så han bjöd in honom. Så i början av Maj så åker min bror iväg i några dagar till Stockholm och ska köra så hårt han bara kan för att ta en plats i landslaget! Fyfan va han är bra!

Mindre bra är att lägret är 2 - 6 maj. Våran Turkietresa är 29 april - 6 maj. Så han har fått avstå från Turkiet, stackarn. Och min mamma skulle aldrig kunna åka utomlands sådär och bara lämna honom, så hon avstår också. Så just nu verkar det bara bli jag, pappa, Antti och Nathalie som får värme och sol (förhoppningsvis!) nästa helg, haha. Det värsta är ju att bolaget kräver en viss del av pengarna om man avbokar, men så är det. Otur i turen, kan man kanske säga? Men en sån här chans skippar man faktiskt inte, så jag förstår min bror!

Nu ska jag passa på att plugga lite finska medan Nathalie sover, så jag inte kommer hem efter Turkiet och känner att jag är en hel vecka efter. Big NO-NO! Jag ska vara en vecka FÖRE! :)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0